Jump to content


Forumul s-a mutat!

Aceasta este arhiva forumului MacForum.ro din perioada 2010-2014.
Noul forum poate fi accesat aici.
Conturile vechi nu mai sunt valabile pe noul forum!

Command-Blog



Photo

Fișierele .BIN/.CUE - ce facem cu ele pe Mac?

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 25 May 2010 - - - - - - · 109 views

Unul dintre cele mai întâlnite formate de imagine de disc existente în lumea Windows este .BIN. Aceste fișiere vin de obicei însoțite de un fișier .CUE. Necazul pe Mac este că nu le putem deschide cu niciun program din dotarea sistemului de operare. Ce putem face atunci cu ele?
O primă soluție ar fi deschiderea fișierelor cu Toast Titanium. Se pare că merge în unele cazuri. Cei (ca mine) care totuși nu vor să-și bată capul cu un program 3rd party destul de scump, așa cum este Toast, pot converti imaginile BIN/CUE în formatul .ISO, care poate fi montat în Mac OS X fără probleme. Procedăm astfel.
Vom folosi utilitarul bchunk, un convertor pentru Unix/Linux (varianta originală aici) a cărui versiune pentru Mac OS X poate fi descărcată de aici. Pentru a fi sigur că fișierul nu dispare în neant, l-am atașat și în secțiunea Downloads, pentru că este util. Autorul fișierului este James N. Sears, detalii aici. Eu voi prezenta o variantă ceva mai simplă a tutorialului său.
Ca idee de bază, bchunk se utilizează executând următoarea comandă:
bchunk FisierOriginal.bin FisierOriginal.cue FisierRezultat
Cei familiarizați cu Terminal știu deja ce au de făcut în continuare. Ceilalți - citiți mai departe.
  • Punem bchunk, fișierul BIN și fișierul CUE în același director. Deschidem Terminal.
  • Tragem bchunk în fereastra Terminal. Va apărea un șir de caractere care este calea către bchunk, urmat de un spațiu. Nu modificăm nimic.
  • Procedăm la fel cu fișierele BIN și CUE. Atenție la spațiile care trebuie obligatoriu să rămână acolo, după numele fișierelor.
  • Tragem în Terminal directorul în care se află cele trei fișiere, apoi ștergem spațiul de după numele directorului și introducem ce nume dorim să aibe fișierul ISO rezultat.
  • Dăm Enter și așteptăm să se termine conversia.
Posted Image

Source


Photo

Cum controlăm Mac OS X din tastatură

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 21 May 2010 - - - - - - · 111 views

În acest tutorial vom vedea cum putem controla interfața grafică din Mac OS X (meniuri, ferestre, butoane) folosind doar tastatura, fără maus. Acest lucru poate fi util în două cazuri:
  • ca măsură de urgență atunci când mausul nu mai funcționează (aveți idee cât de repede se consumă bateriile din Magic Mouse?);
  • pentru utilizatorii veniți de pe Windows care iubesc așa de tare tastatura încât nu-și pot dezlipi degetele de pe ea.
Pași pregătitori
Pentru a putea controla interfața din tastatură trebuie să facem mai întâi niște setări prin preferințele sistemului. Voi vorbi doar despre Snow Leopard, dar în mare parte lucrurile sunt asemănătoare (sau identice) în Leopard sau Tiger.
1. Pas recomandat pentru posesorii de tastaturi Apple din aluminiu.
Mergeți în System Preferences > Keyboard > Keyboard și activați setarea „Use all F1, F2, etc. keys as standard function keys”.
Explicație. Majoritatea scurtăturilor pe care le vom folosi au în componență una dintre tastele cu funcții (F1, F2, F3...). Pe tastaturile Apple din aluminiu setarea de mai sus dezactivează funcțiile speciale ale acestor taste (reglajul de strălucire a ecranului, Expose, controale pentru playback, volum). Dacă nu veți face acest lucru, atunci la fiecare shortcut descris aici, care conține o tastă F, va trebui să apăsați în plus și tasta Fn, lucru incomod.
2. Mergeți în System Preferences > Keyboard > Keyboard Shortcuts și puneți la „Full Keyboard Access” opțiunea „All controls”.
Explicație. Această opțiune permite mutarea focusului cu tasta Tab pe toate elementele de control ale interfeței.
Și acum să trecem la scurtăturile propriu-zise.Controlul meniurilor
Apăsăm Ctrl-F2 pentru a activa meniul Apple de pe menubar.
Cu săgețile stânga/dreapta, tasta Tab sau Shift-Tab ne deplasăm prin celelalte meniuri.
Cu săgețile sus/jos sau tasta spațiu deschidem meniurile și navigăm prin ele.
Putem apăsa tasta corespunzătoare primei litere din denumirea unei comenzi pentru a sări direct la aceasta.
Cu Return sau Enter executăm comanda selectată.
Cu Escape sau Cmd-punct închidem meniul.Controlul iconițelor („menulets”) din dreapta barei cu meniuri
  • Cu Ctrl-F8 selectăm prima iconiță (de la stânga la dreapta).
    Notă: unele programe care-și pun acolo iconițe nu pot fi selectate. Exemple: MagicPrefs, Transmit Disk.
  • Ne deplasăm printre iconițe cu săgețile stânga/dreapta.
  • Controlăm meniurile ca mai sus, cu săgețile, tasta spațiu, tastele Return/Enter.
  • Ieșim cu Escape.
Accesarea Dockului
  • Cu Ctrl-F3 intrăm în Dock.
  • Ne deplasăm cu săgețile stânga/dreapta, sau Tab/Shift-Tab.
  • Cu săgeata în sus deschidem meniul fiecărei iconițe. Ne deplasăm prin opțiuni tot cu săgețile.
  • Activăm (sau pornim) aplicație selectată cu Return sau Enter.
  • Ieșim din Dock cu Escape sau Cmd-punct
Navigarea printre ferestrele deschise
Știți deja scurtătura Command-Tab pentru a naviga prin aplicațiile deschise. Sau Command-Î (Command-~) pentru navigarea prin ferestrele unui program. Dacă vreți să navigați printre toate ferestrele deschise, indiferent de aplicație, folosiți Ctrl-F4.
Notă: navigarea cu Ctrl-F4 va fi brutal întreruptă de unele programe deschise, cum ar fi Microsoft Office și multe dintre aplicațiile Adobe.Controlul butoanelor din ferestrele de dialog
Să presupunem că avem în față o fereastră ca cea din poza următoare.
Posted Image
  • Puteți apăsa butonul cu halo albastru folosind tasta Spațiu.
  • Puteți apăsa butonul albastru cu Return/Enter
  • Puteți muta focusul pe celelalte butoane folosind Tab.
Alte scurtături (care, din păcate, nu funcționează în toate aplicațiile)
  • Ctrl-F5 mută focusul în bara de unelte a unei aplicații și permite selectarea iconițelor.
  • Ctrl-F6 mută focusul în paletele flotante ale unei aplicații.

Source


Photo

Cum curățăm meniul "Open With" din Mac OS X

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 18 May 2010 - - - - - - · 118 views

Problemă. Dau clic dreapta pe un fișier, aleg „Open With” și văd în listă programe pe care le-am dezinstalat mai demult. Sau văd că aceeași aplicație apare de două sau mai multe ori. Ce e de făcut?
Soluție. Dacă nu aveți încă Onyx, descărcați-l, instalați-l și apoi porniți-l. După ce treceți de cele câteva ferestre enervante (în care eu de obicei dau Cancel peste tot), mergeți la Maintenance → Rebuild, selectați LaunchServices și apăsați Execute. Onyx va închide toate aplicațiile deschise și își va face treaba.
Explicație. Opisul în care sistemul de operare ține evidența programelor instalate și ce fișiere pot fi deschise cu ele, este de fapt o bază de date aflată în grija unui serviciu numit LaunchServices. Uneori această bază de date rămâne în urmă față de realitățile din sistem așa că ea trebuie reconstruită.
PS: Pentru fanii Terminal, aceeași operațiune se poate executa cu comanda următoare (valabilă în 10.5 și 10.6):
/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/Versions/A/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user

Source


Photo

Cum închidem dintr-un foc toate aplicațiile deschise

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 05 May 2010 - - - - - - · 130 views

Cum putem închide toate programele deschise dintr-o dată, fără să dăm manual quit la fiecare? Sistemul de operare Mac OS X nu oferă niciun shortcut pentru această operațiune, dar totuși putem rezolva destul de simplu problema cu Automator.
Așadar, în Mac OS X 10.6 procedăm astfel:
1. În Automator se crează un nou workflow de tipul Service (serviciu). În acest workflow punem o singură acțiune, și anume Quit All Applications, pe care o găsim în coloana din stânga, la rubrica Finder.
2. Avem grijă să fie bifată opțiunea Ask to save changes, pentru ca să nu pierdem fișierele nesalvate din aplicațiile pe care le vom închide.
3. Atenție la opțiunile din partea de sus a panoului din dreapta. Deoarece serviciul nostru nu depinde de alte aplicații pentru a funcționa, alegem „no input” și „any application”.
Posted Image
4. Salvăm serviciul și-i dăm un nume sugestiv, să zicem Quit All Apps. Acum el este disponibil în meniul Services din orice aplicație, așa cum se vede în poza de mai jos. Care e șpilul aici: acțiunea Quit All Applications din Automator închide toate programele, cu excepția celui care a declanșat procesul. Mai exact: dacă eu dau Quit All Apps din Safari, atunci se închid toate programele cu excepția Safari. Pentru a închide absolut toate programele, va trebui să dăm comanda din Finder.
Posted Image
5. Ultimul pas (opțional): vrem să punem și un shortcut pentru Quit All Apps. Mergem în System Prefecences > Keyboard > Keyboard Shortcuts, selectăm Services în partea stângă și facem scroll până găsim serviciul nostru proaspăt creat. Dăm dublu clic în dreapta sa și punem ca shortcut o combinație de taste care ne convine. Eu am pus Ctrl-Alt-Cmd-Q.
Posted Image
Asta e tot.

Source


Photo

Cum resetăm Spotlight în cazul în care căutarea nu merge

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 15 March 2010 - - - - - - · 93 views

Una dintre cele mai utile unelte din Mac OS X (cel puțin pentru mine) este Spotlight, motorul de căutare pe care se bazează atât sistemul de operare, cât și un număr de aplicații Apple sau non-Apple. Eu îl folosesc de zeci de ori zilnic, mai ales pe post de application launcher. De obicei găsește rapid ceea ce doresc și este suficient de precis. Recent însă am costatat că anumite fișiere, despre care știam cu siguranță că există pe hard disc, nu mai apăreau în rezultatele căutării cu Spotlight. Iată cum cum am procedat pentru a repara această problemă.
Funcționarea Spotlight se bazează pe un index, care e o bază de date conținând informații despre toate fișierele care există pe hard discuri la un moment dat. Spotlight indexează periodic hard discurile pentru a-și actualiza indexul, și atâta timp cât acesta este în bună stare, căutările sunt rapide și precise. Există însă situații când indexul se poate deteriora iar Spotlight dă rateuri, așa cum am pățit eu. Soluția este ștergerea indexului curent și reindexarea de la zero a hard discului, care se poate face cu următoarea comandă scrisă în Terminal:
sudo mdutil -E /
După care dați un enter. Iată ce înseamnă fiecare parte a comenzii:
  • „sudo” spune sistemului că dorim executarea comenzii cu privilegii de administrator. Sistemul ne va cere să introducem parola de admin înainte de a executa comanda.
  • „mdutil” este utilitarul care se ocupă de managementul indexului Spotlight.
  • „-E” este opțiunea care-i spune lui mdutil să șteargă indexul existent.
  • Caracterul „/” reprezintă discul de boot al Macului (numit de obicei Macintosh HD). Dacă vreți să forțați reindexarea pe o altă partiție – să-i zicem Documente – atunci veți scrie /Volumes/Documente în loc de /.
De obicei reindexarea începe imediat, și va fi semnalată de apariția unui punct intermitent în interiorul lupei Spotlight din colțul din dreapta sus a ecranului.
Atenție: indexarea poate dura câteva ore bune, timp în care Macul va merge ceva mai greu. Cel mai bine e să puneți sistemul să indexeze peste noapte.

Source


Photo

Erori la conectarea pe Mac-urile din rețea: o soluție

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 04 March 2010 - - - - - - · 156 views

Se dă următoarea problemă:
  • Am o rețea compusă din trei Macuri. Două se conectează prin Ethernet, unul prin WiFi. File sharingul este activat pe toate trei.
  • Astăzi dimineață, imediat după ce am deschis computerele, am observat că Macul #1 nu se putea conecta la celelalte două, deși ele apăreau în Finder. Mac 2 și Mac 3 se puteau conecta pe oricare dintre ele, inclusiv pe Mac 1.
  • Aseară când am închis computerele totul mergea OK.
  • Pe Mac 1: când dădeam clic în Finder pe iconițele Mac 2 sau Mac 3 apărea „Connection Failed”. Dacă apăsam „Connect as…” primeam un mesaj de eroare (pe care nu am avut inspirația să-l fotografiez într-un screenshot) care-mi spunea că Mac-urile nu există în rețea.
Evident aveam o problemă cu Mac 1 (conectat la rețea prin Ethernet).
Ce am încercat și nu a mers:
  • Restart (e prima măsură de troubleshooting, în orice situație). De mai multe ori pe parcursul investigației.
  • Dezactivarea și reactivarea file sharing pe toate computerele.
  • Curățarea DNS Cache.
  • Curățarea tuturor cache-urilor cu Onyx
  • Șters fișier de preferințe com.apple.AppleFileServer.plist
  • Restart netauth.
  • Dezactivarea și reactivarea conexiunii Ethernet.
Indiciu pentru rezolvarea problemei: pe Mac 1 am dezactivat Ethernet și m-am conectat la rețea prin WiFi. Dintr-o dată totul a început să meargă. Devenise clar că problema era la Ethernet.
Soluție: am mers în System Preferences, Network, am selectat serviciul Ethernet și l-am șters apăsând pe butonul minus. Apoi l-am adăugat la loc folosind butonul plus. Gata, s-a rezolvat.Posted Image

Source


Photo

File sharing cu Windows 7

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 04 March 2010 - - - - - - · 120 views

Am primit mai multe întrebări legate de modul în care se pot partaja fișierele între computere cu Windows 7 și Mac OS X, așa că voi explica în acest tutorial cum determinăm cele două sisteme să „vorbească” între ele și să se înțeleagă într-o rețea locală simplă, fără servere sau alte tehnologii folosite în rețelele de uz profesional.Cu ce lucrăm?
Voi folosi pentru acest tutorial două sisteme de operare instalate pe același computer: un Mac mini pe care am Snow Leopard (Mac OS X 10.6.2) și o instalare proaspătă de Windows 7 Enterprise (versiune trial de 90 de zile) în Parallels Desktop 5. Am setat mașina virtuală astfel încât să fie complet izolată de sistemul gazdă, așa că din punctul de vedere al rețelei locale cele două sisteme se văd ca două computere diferite, cu IP-uri diferite (luate prin DHCP de la router). Adică exact ca o rețea locală clasică.
Pe Mac OS X am autentificare cu username și parolă. Windows 7 Enterprise s-a instalat și a bootat automat într-un cont de Administrator, fără parolă (dar am activat-o eu mai târziu). Aud că alte versiuni de Windows 7 se instalează cu contul de Administrator dezactivat. În orice caz, pentru a modifica anumite setări din ambele sisteme, vom avea nevoie de privilegii de administrator.
Recomand tuturor folosirea de conturi cu parolă, atât pe Mac OS X cât și pe Windows. Chiar dacă sunteți într-o rețea de apartament, folosirea unei parole vă poate scuti de bătăi de cap în cazul în care cineva reușește să pătrundă în rețea.
Se recomandă dezactivarea firewallurilor de pe computerele care vor transfera fișiere, pentru a evita posibilele probleme de comunicare. În testele mele, pe Mac OS X firewallul a fost dezactivat, iar cel de pe Windows 7, activat implicit, nu a afectat în niciun fel partajarea fișierelor în rețea. Pas premergător: verificarea setărilor de workgroup
Pentru ca cele două sisteme de operare să poată comunica între ele, computerele trebuie să facă parte din același workgroup. Dacă nu știți ce înseamnă asta, și sunteți 100% siguri că nu ați umblat niciodată la setările de workgroup, atunci probabil că nu mai trebuie să faceți nimic și puteți trece mai departe. În mod implicit, atât Windows 7 cât și Snow Leopard se înscriu automat în grupul denumit WORKGROUP, deci problema este rezolvată.
Dacă totuși doriți să verificați sau să schimbați numele workgroupului, procedați astfel.
Pe Windows 7:
Posted Image
  • Apăsați butonul Start, apoi clic dreapta pe Computer și alegeți Properties. Va apărea o fereastră în care veți putea vedea numele workgroupului.
Pe Mac OS X:
Posted Image
  • System Preferences > Network. Alegeți conexiunea activă (cea cu biluța verde) și apăsați butonul Advanced.
  • Clic pe tabul WINS și verificați ce scrie la Workgroup. Dacă nu scrie nimic, atunci numele workgroupului este cel implicit, adică WORKGROUP.
Trecem acum la file sharingul propriu-zis. Cazul 1: Cum accesez pe Windows fișiere de pe Mac?
Pe Mac va trebui mai întâi să partajăm folderele, procedând astfel:
Posted Image
  • Clic pe meniul Apple, apoi System Preferences, Sharing.
  • Se bifează File Sharing apoi se apasă butonul Options.
  • Se activează opțiunea Share files and folders using SMB (Windows) și se apasă butonul Done.
  • Folderele care se doresc a fi partajate în rețea trebuie acum adăugate în lista de Shared Folders, folosind butonul +.
  • În coloana Users se stabilesc permisiunile pentru fiecare folder partajat. Dacă vreți ca cei din rețea să poată copia fișiere din acel folder, adăugați grupul de utilizatori numit Everyone cu opțiunea Read Only. Dacă vreți să dați tuturor acces liber la copiere, scriere și ștergere, alegeți opțiunea Read & Write.
Cum ne conectăm de pe Windows la Mac:
Posted Image
  • Clic pe butonul Start, apoi alegem Computer.
  • În coloana din dreapta, clic pe Network
  • În acest moment Mac-ul ar trebui să fie vizibil în lista de computere din rețea. Dublu clic pe el. Vom vedea toate folderele shared și vom putea transfera fișiere.
Cazul 2: Cum accesez pe Mac fișiere de pe Windows?
Pe Windows va trebui mai întâi să partajăm folderele dorite, procedând astfel:
Posted Image
  • Se dă clic dreapta pe folderul care trebuie partajat în rețea, și se alege Share with > Homegroup (Read sau Read/Write după dorință).
Notă: dacă folderul pe care vrem să-l partajăm se află pe Desktop sau în alte directoare care nu sunt accesibile altor utilizatori de pe Windows, va trebuie să mai parcurgem niște pași suplimentari pentru a-i seta și permisiunile corespunzătoare.
Cum ne conectăm de pe Mac la Windows:
Posted Image
  • Dacă PC-ul cu Windows este vizibil în Sidebarul din Finder, clic pe el. Dacă nu este vizibil, atunci va trebui să citiți mai jos pentru a afla cum trebuie procedat.
  • Clic pe butonul Connect As…, introduceți username-ul și parola de pe Windows. Veți vedea folderele partajate și veți putea transfera fișiere.
Notă: activarea serviciului de sharing de fișiere prin Samba (SMB) pe Mac nu este necesară în acest caz.
Ce facem dacă PC-ul cu Windows nu apare în Finder?
  • Primul lucru pe care trebuie să-l facem este să aflăm adresa IP a PC-ului (dacă nu o știm deja). În Windows dăm clic pe butonul Start și scriem în câmpul de căutare cmd. În partea de sus a listei cu rezultatele vom vedea un program numit „cmd”. Dăm enter pentru a-l porni.
  • Vom ajunge în consola Windows, unde scriem ipconfig și apăsăm enter.
  • Undeva în lista cu informații care va apărea vom vedea „IPv4 Address….” urmat de adresa IP (patru grupe de numere, să zicem 192.168.1.114). Ținem minte IP-ul și mergem pe Mac.
  • Deschidem o fereastră de Finder și apăsăm Command-K. Apare fereastra Connect to Server.
  • În câmpul Server address scriem smb://192.168.1.114 (evident, veți înlocui adresa mea cu adresa IP a PC-ului vostru).
  • Apăsați Connect și veți ajunge la fereastra unde puteți scrie username/parola cu care vă conectați la PC.
Probleme?
Pare destul de simplu ce am descris eu mai sus, nu? Deși în practică eu unul nu am avut probleme majore cu rețelele mixte Mac/Windows, există unele necazuri care pot da multe bătăi de cap, mai ales atunci când se amestecă versiuni diferite ale sistemelor de operare. Din observațiile mele, cred că Tiger a fost sistemul care s-a comportat cel mai cuminte într-o rețea cu PC-uri. Cred că cea mai comună problemă este următoarea. De ce în Finder PC-urile ba apar, ba nu apar, ba nu mai vor să dispară?
Ați observat probabil comportamentul imprevizibil al lui Finder în ceea ce privește afișarea PC-urilor din rețea. Uneori acestea apar imediat după ce au fost deschise, alteori apar cu o întârziere de câteva minute. După ce în sfârșit apar, rămân vizibile în Finder mult timp după ce au fost închise. Cum se explică acest lucru?
Pe scurt. O rețea Windows care funcționează fără un server dedicat are nevoie de un așa-numit „master browser”. Acesta ține evidența computerelor și serviciilor disponibile în rețea. Rolul de master browser este atribuit unuia dintre computerele participante la rețea (Mac sau PC), printr-un proces de negociere care are loc automat între computere. Celelalte calculatoare îi transmit masterului ce fișiere și foldere partajează fiecare, și în felul ăsta fiecare află despre existența celorlalte.
Transmiterea informațiilor către master browser nu are loc continuu, ci în intervale de timp de 4, 8 și apoi 12 minute. Dar nu garantează nimeni că masterul va și recepționa de fiecare dată aceste informații. Asta înseamnă că un computer care a pornit acum, va fi adăugat în listă cu o întârziere care poate ajunge la 12, 24 de minute sau chiar mai mult. La fel în cazul în care un computer se oprește. El va rămâne încă în lista masterului cel puțin trei cicluri, adică 36 de minute.
Ei bine, lista de computere pe care o vedem noi în Finder este tocmai această listă a master browserului, și acum ați înțeles probabil de ce nu corespunde întotdeauna cu realitatea din rețea.
Mai trebuie menționat aici un lucru important. Am observat că dacă rolul de master browser este luat de un calculator cu Windows 7, atunci PC-urile nu mai apar deloc în Finder. Putem evita acest lucru dacă avem grijă ca, atunci când deschidem computerele din rețea, să nu fie primul cel cu Windows 7. Deschidem mai întâi Mac-urile sau PC-urile cu Windows XP, pentru ca rolul de master browser să fie luat de unul dintre acestea.

Source


Photo

Egalizator audio pentru orice aplicație

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 26 February 2010 - - - - - - · 710 views

Astăzi ascultam la căști un post de radio folosind Snowtape și parcă nu-mi plăcea cum sună. Vroiam ceva mai mult bas. Dar - ghinion - Snowtape nu are egalizator de sunet. Nici Mac OS X nu oferă vreun egalizator global, care să filtreze tot fluxul audio care trece prin sistem (ar fi grozav așa ceva). Ce soluții avem totuși pentru a modifica spectrul audio al sunetelor scoase din aplicațiile care nu au egalizatoare?
După o căutare pe net am găsit un program numit Hear care ar face exact ceea ce căutam eu: alterează în fel și chip sunetul din orice aplicație: oferă egalizator pe j-demii de benzi, efecte 3D, corecții și altele. N-ar fi rău, dar are două dezavantaje majore: prețul ridicat ($50) și faptul că nu este 100% compatibil cu Snow Leopard. Eu am zis „pas” și am căutat mai departe…
…Până când mi-am adus aminte că am deja o aplicație numită Audio Hijack Pro, care poate captura sunetul din orice aplicație pentru a-l înregistra. Întâmplător, Audio Hijack Pro poate aplica și efecte audio în timp real, deci iată și soluția pentru problema mea inițială. Zis și făcut… am deschis Snowtape…
Posted Image
Apoi am pornit Audio Hijack Pro și am adăugat Snowtape în lista sa de aplicații din coloana din stânga.
Posted Image
În mod normal, pentru a capta sunetul dintr-o aplicație, AHP cere restartarea acesteia. Se poate însă evita acest inconvenient cu ajutorul unui plugin numit „Instant Hijack”, pe care AHP îl poate instala automat, după acceptul date de utilizator. După care cere un log out. Oricum, după repornirea celor două aplicații, n-a mai trebuit decât să selectez Snowtape în AHP și apoi să apăs butonul Hijack, iar AHP a început să preia sunetul din Snowtape. A mai rămas un singur lucru: adăugarea unui egalizator, în secțiunea Effects.
Posted Image
Reglajele egalizatorului se fac în timp real, fără întârzieri sau alte efecte nedorite. Este exact ceea ce căutam.

Source


Photo

Scurtături de tastatură în Mac OS X

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 22 February 2010 - - - - - - · 133 views

Pentru cei mai puțin familiarizați cu sistemul de operare Mac OS X, am adunat o serie de scurtături utile din sistem și Finder, într-un document care poate fi descărcat din secțiunea Downloads. Probabil că nu am reușit să fac o listă completă, așa că dacă aveți sugestii pentru scurtături care ar trebui să intre în acel ghid, puneți-le în comentarii.
Cred că și cei mai avansați vor găsi scurtături interesante acolo; de exemplu eu abia acum când am adunat aceste shortcuturi am aflat că poți da Force Quit la o aplicație ținând apăsate preț de câteva secunde tastele Command–Alt–Shift–Esc.

Source


Photo

O soluție pentru backupuri foarte lente în Time Machine

  Posted by Tudor Vedeanu , in Tutoriale 19 February 2010 - - - - - - · 92 views

Am reinstalat Snow Leopard pe un Mac mini și, după ce am pus toate programele de care am nevoie, am configurat Time Machine pentru a face backup partiției pe care am sistemul de operare și toate fișierele mele. Primul backup mergea îngrozitor de lent: transferase doar 9 GB în ceva mai mult de o oră. Și asta în condițiile în care discul de backup e conectat la Mac pe portul Firewire 800, care oferă o viteză de transfer excelentă în mod normal.Căutând cauza pentru care backupul mergea așa de greu, am observat în Activity Monitor că Finder ocupa procesoarele în procent de 50% - 60%. Nu aveam nicio fereastră de Finder deschisă, iar acesta nu ar fi trebuit să aibe vreo legătură cu procesul de backup, așa că i-am dat Quit. Imediat viteza de backup a crescut de vreo 10 ori („ochiometric” vorbind) iar Finder a rămas cuminte pe undeva pe la 0,1% CPU.
Așadar, dacă pățiți ca mine, aruncați un ochi și prin Activity Monitor.

Source






September 2015

M T W T F S S
 123456
78910111213
14 15 1617181920
21222324252627
282930    

Recent Comments

1 user(s) viewing

0 members, 1 guests, 0 anonymous users