Jump to content


Forumul s-a mutat!

Aceasta este arhiva forumului MacForum.ro din perioada 2010-2014.
Noul forum poate fi accesat aici.
Conturile vechi nu mai sunt valabile pe noul forum!





Photo
- - - - -

Două milioane de iPaduri și tot atâția gogomani

Posted by Tudor Vedeanu , in iPad 01 June 2010 · 4140 views

apple ipad
Sfidând neîncrederea multora, Apple a reușit performanța de a vinde două milioane de iPaduri în numai două luni. Prin comparație, i-au trebuit patru luni pentru a vinde tot atâtea iPhone-uri după lansare. Iată că piața a arătat un interes deosebit pentru acest dispozitiv catalogat de unii ca fiind „doar un iPod Touch mare”.

Dacă însă citim comentariile cititorilor pe marginea articolelor despre iPad, publicate pe siturile românești, găsim iar și iar aceleași imbecilități care apar de fiecare dată când cineva aduce în discuție ceva legat de Apple. Exemple:

„Ipad-ul va fi ca si Windows vista: o porcarie pe care nu o cumpara nimeni.
Un fiasco financiar, in ciuda eforturilor disperate ale apple si ale zecilor de milioane de $ bagati in publicitate: publicul o fi prost dar nu chiar intr-atat.”


„Apple obisnuieste sa plateasca oameni sa stea la cozi la lansarile lor oficiale, sa se calce in picioare,...etc.”
„Mai mare rusinea! S-a tampit lumea de tot. A ajuns sindromul "i" si in Europa. Pe noi o sa ne cam fereasca, noroc cu criza. iPod, iPhone, iPad, iDioti, iSterie”

Și în final, concluzia inevitabilă. Românul e deștept, ceilalți sunt niște proști: „...inseamna ca se confirma inca o data treaba cu nivelul intelectual... ai nostri sunt mai destepti decat ai lor..” Sunt rare situațile în care poveștile despre capra vecinului, strugurii acri ai vulpii și superioritatea intelectuală a românului se îmbină atât de armonios. Nenorocirea e că toate inepțiile astea sunt debitate de oameni - probabil - tineri, care ar trebui să fie mai deschiși către nou și lipsiți de prejudecăți.

Nu spun că iPadul ar trebui să mulțumească pe toată lumea. Ca orice alt obiect, avantajele și dezavantaje sale depind de scopul în care e utilizat și de obiceiurile fiecăruia.

După aproape două luni de utilizare, constat că iPadul meu a intrat în rândul obiectelor de uz cotidian. Îl utilizez în primul rând ca instrument auxiliar activităților mele zilnice: email, navigare web, editare text, schițe și notițe. S-a integrat foarte natural în workflow-ul meu și îmi este realmente util.

Celor pasionați de comparații cu alte dispozitive, le spun că niciun netbook nu poate egala ușurința în utilizare și flexibilitatea unui iPad. Știu, nu o să-i conving pe cei incapabili să vadă altceva decât specificații tehnice. Dar în multe situații am simțit iPadul mai iute și mai eficient decât un computer, deși este cu mult inferior din punct de vedere hardware. Aceasta se datorează modului în care au fost gândite și realizate sistemul de operare și aplicațiile. O contribuție importantă o are lipsa mutitaskingului real (adică așa cum e cel de pe computere). Această deficiență „numărul unu” (în vederea multora) caracteristică iPadului permite sistemului să dirijeze resursele către aplicația activă. Iar pe mine mă lasă să lucrez în liniște fără să fiu tentat să trag mereu cu ochii la alte programe deschise. Rezultatul e că nu am simțit niciodată vreo îngreunare în funcționarea programelor.

Ceea ce încerc eu să descriu aici face parte din conceptul de „user experience” pe care Apple a încercat întotdeauna să-l pună pe primul loc în prioritățile sale (că nu i-a ieșit mereu, asta e altă poveste). Nu toată lumea vrea sau poate să înțeleagă chestia asta; ani de zile singurul mod de a îmbunătăți experiența utilizatorului Windows a fost să facă mereu câte un hardware upgrade. De aici probabil și obsesia pentru specificații și dotări tehnice. Probabil că se vor mai vinde încă vreo douăzeci de milioane de iPaduri pânâ când opinia publică din România va începe să înțeleagă care-i faza cu iPadul ăsta. Sau cu Apple.




Photo
Cattus Thraex
01 Jun 2010 11:33
Imbecilitățile scrise pe diverse site-uri de „specialiștii” ori de „analiștii” români sunt, cred, notorii. Noroc că nu-i citesc și străinii. Ei reflectă, de fapt, nivelul precar al mass media, care tot cam pe acolo este. Tu ai auzit / văzut o analiză cît de cît serioasă făcută crizei actuale? Eu nu. E drept, nu mă uit mult la tembelizor, totuși...
Uneori, mai intru pe cîte un site d-ăsta și le mai trag un mișto, evident degeaba. Pînă nu e și fudul, prostul nu e prost destul. Pierdere de vreme.
Photo
Dragos Salageanu
01 Jun 2010 19:03
Eu m-am deconectat de vreo doi ani de la mass media romaneasca. BBC World Service cand sunt la volan, BBC News cand sunt la computer. Si, sincer, sunt mai relaxat, mai optimist si mult mai bine informat. Daca ia foc tara, s-o gasi vreun prieten sa-mi spuna.

In alta ordine de idei, e plina lumea de hateri. Nu numai de hateri Apple, ci de hateri in general. Nu e un fenomen romanesc, acest amestec unic de ignoranta si autosuficienta are dimensiuni pandemice. Problema este ca la noi nu prea exista alte voci, care sa ofere o contrapondere. Si de vina suntem noi, pentru ca nu urlam mai tare. Ca nu spunem ce gandim, chit ca o fi bine sau rau. Ca nu ne asumam mai mult si mai des riscul de a fi expusi in fata celorlalti si de a supune opiniile noastre judecatii multimii.
Photo
Tudor Vedeanu
01 Jun 2010 19:16

Problema este ca la noi nu prea exista alte voci, care sa ofere o contrapondere. Si de vina suntem noi, pentru ca nu urlam mai tare. Ca nu spunem ce gandim, chit ca o fi bine sau rau. Ca nu ne asumam mai mult si mai des riscul de a fi expusi in fata celorlalti si de a supune opiniile noastre judecatii multimii.


Ăsta e motivul principal pentru care am deschis secțiunea de bloguri: pentru a crea un loc în care putem urla și noi, userii Mac. Așa că urlați fraților! :)
Photo
Cattus Thraex
01 Jun 2010 20:08
Am făcut niște comparații, fără pretenții de a fi științifice, între mass media de la noi și din alte țări „din zonă” (Cehia, Slovacia, Slovenia), deci țări unde se vorbesc limbi pe care le pricep. Temele sînt, adevărat, similare, dar modul de tratare de la noi este între cele mai scăzute: superficiale, neinformate, cu clișee imbecilizante etc. Chiar realizatori cu pretenții „reușesc” să facă emisiuni adesea slabe, fără să ridice probleme serioase... Unele emisiuni or fi comandate, dar cele mai multe reflectă prostie și ignoranță. Acești flăcăi și fete reflectă foarte bine nivelul societății românești în general. Vorba reclamei ăleia care a produs scandal, „n-ai cu cine, dom’le, n-ai cu cine”.
Photo
Alexandru Toderascu
04 Jun 2010 12:19
Într-o ţară în care lumea îşi cumpără computere de la magazine gen Altex, Domo, etc. la 1000ron nu te poţi aştepta ca iPad-ul să fie bine primit. Ai să zici că iPhone-ul este totuşi destul de întâlnit la noi însă ăla e un telefon. iPad-ul e un altfel de "gadget". Când fenomenul Windows e întâlnit aici în proporţie de 80-90% trebuie să te aştepţi la comentarii de genul "Apple? ăştia-s de doi bani". Cel puţin cu situaţii de astea m-am întâlnit eu până acum. Şi e grav că am întâlnit comentarii de genul ăasta inclusiv de la linuxişti. Probabil sunt şi strugurii acrii însă fenomenul se datorează, poate, şi lipsei unor pachete de programe dedicate pe Mac. Şi aici mă refer la programe de contabilitate, gestiune, legislative, etc. Plus că există şi o reclamă slabă pe ce înseamnă Mac. Doar 2-3 spoturi pe zi la radio guerilla şi cam atât. Nu tu intervenţii în reviste de specialitate, nu tu reclame la TV, nimic. Mai scrie iaru câte un articol în catavencu când nu se bagă alte reclame peste spaţiul lui şi cam atât. Asta înseamnă slăbuţ tare. După umila mea părere cei care importă/comercializează Mac-uri ar trebui să stabilească la comun o campanie publicitară mai agresivă. Să lase orgoliile deoparte că e loc pentru toată lumea pe piaţă. Chiar şi o revistă de Mac s-ar putea edita cu riscul de a merge în pierdere un an, doi. Asta dacă vor să treacă de la o cotă de piaţă cu două cifre.

Trackbacks for this entry [ Trackback URL ]

There are no Trackbacks for this entry

September 2015

M T W T F S S
 123456
78910111213
14 15 1617181920
21222324252627
282930    

Recent Comments

0 user(s) viewing

0 members, 0 guests, 0 anonymous users