Cum curățăm meniul „Open With” din Mac OS X

Problemă. Dau clic dreapta pe un fișier, aleg „Open With” și văd în listă programe pe care le-am dezinstalat mai demult. Sau văd că aceeași aplicație apare de două sau mai multe ori. Ce e de făcut?

Soluție. Dacă nu aveți încă Onyx, descărcați-l, instalați-l și apoi porniți-l. După ce treceți de cele câteva ferestre enervante (în care eu de obicei dau Cancel peste tot), mergeți la Maintenance → Rebuild, selectați LaunchServices și apăsați Execute. Onyx va închide toate aplicațiile deschise și își va face treaba.

Explicație. Opisul în care sistemul de operare ține evidența programelor instalate și ce fișiere pot fi deschise cu ele, este de fapt o bază de date aflată în grija unui serviciu numit LaunchServices. Uneori această bază de date rămâne în urmă față de realitățile din sistem așa că ea trebuie reconstruită.

PS: Pentru fanii Terminal, aceeași operațiune se poate executa cu comanda următoare (valabilă în 10.5 și 10.6):

/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/Versions/A/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user

Cum resetăm Spotlight în cazul în care căutarea nu merge

Una dintre cele mai utile unelte din Mac OS X (cel puțin pentru mine) este Spotlight, motorul de căutare pe care se bazează atât sistemul de operare, cât și un număr de aplicații Apple sau non-Apple. Eu îl folosesc de zeci de ori zilnic, mai ales pe post de application launcher. De obicei găsește rapid ceea ce doresc și este suficient de precis. Recent însă am costatat că anumite fișiere, despre care știam cu siguranță că există pe hard disc, nu mai apăreau în rezultatele căutării cu Spotlight. Iată cum cum am procedat pentru a repara această problemă.

[Citeşte mai departe…]

Erori la conectarea pe Mac-urile din rețea: o soluție

Se dă următoarea problemă:

  • Am o rețea compusă din trei Macuri. Două se conectează prin Ethernet, unul prin WiFi. File sharingul este activat pe toate trei.
  • Astăzi dimineață, imediat după ce am deschis computerele, am observat că Macul #1 nu se putea conecta la celelalte două, deși ele apăreau în Finder. Mac 2 și Mac 3 se puteau conecta pe oricare dintre ele, inclusiv pe Mac 1.
  • Aseară când am închis computerele totul mergea OK.
  • Pe Mac 1: când dădeam clic în Finder pe iconițele Mac 2 sau Mac 3 apărea „Connection Failed”. Dacă apăsam „Connect as…” primeam un mesaj de eroare (pe care nu am avut inspirația să-l fotografiez într-un screenshot) care-mi spunea că Mac-urile nu există în rețea.

Evident aveam o problemă cu Mac 1 (conectat la rețea prin Ethernet).

Ce am încercat și nu a mers:

  • Restart (e prima măsură de troubleshooting, în orice situație). De mai multe ori pe parcursul investigației.
  • Dezactivarea și reactivarea file sharing pe toate computerele.
  • Curățarea DNS Cache.
  • Curățarea tuturor cache-urilor cu Onyx
  • Șters fișier de preferințe com.apple.AppleFileServer.plist
  • Restart netauth.
  • Dezactivarea și reactivarea conexiunii Ethernet.

Indiciu pentru rezolvarea problemei: pe Mac 1 am dezactivat Ethernet și m-am conectat la rețea prin WiFi. Dintr-o dată totul a început să meargă. Devenise clar că problema era la Ethernet.

Soluție: am mers în System Preferences, Network, am selectat serviciul Ethernet și l-am șters apăsând pe butonul minus. Apoi l-am adăugat la loc folosind butonul plus. Gata, s-a rezolvat.

2010 03 04 eth

File sharing cu Windows 7

Am primit mai multe întrebări legate de modul în care se pot partaja fișierele între computere cu Windows 7 și Mac OS X, așa că voi explica în acest tutorial cum determinăm cele două sisteme să „vorbească” între ele și să se înțeleagă într-o rețea locală simplă, fără servere sau alte tehnologii folosite în rețelele de uz profesional.

[Citeşte mai departe…]