Stocarea "in the cloud" înseamnă uneori mai mult decât terabytes, și spun asta pentru că recent am investigat diversele opțiuni existente, în căutarea unei soluții de backup online a fișierelor cu care lucrez zilnic. Nici Dropbox nu se compară prea favorabil la preț cu OneDrive, și totuși după părerea mea este (momentan) cea mai bună soluție pentru backup online, dacă ești utilizator de OS X. De ce? Pentru că:
- Este (cred) singurul serviciu de tip cloud, care poate sincroniza metadatele fișierelor din OS X (lucru important dacă folosești etichetele din Finder, de exemplu).
- Este (cred) singurul care știe delta-sync. Adică, atunci când modifici și salvezi un fișier, aplicația de sincronizare din OS X salvează în cloud doar biții modificați, nu tot fișierul. Extrem de avantajos în situațiile în care ești pe o conexiune mobilă cu limită de trafic. Ca să nu mai vorbesc de faptul că în cazul fișierelor mari sincronizarea devine mult mai rapidă astfel.
Am fost și eu tentat de OneDrive, că-l am deja în abonamentul Office, dar din cauza celor două probleme de mai sus nu-l pot folosi decât pentru stocarea fișierelor pe care le accesez rareori și care nu necesită sincronizare.
Acum, nu cred că iCloud Drive va aduce mare lucru în plus, în afară de o integrare perfectă cu produsele și serviciile Apple. De aia e și scump: pentru că e Apple, pentru că va fi la îndemâna oricărui utilizator de produse Apple și pentru că pur și simplu va funcționa. Sper.