Banii înapoi de la Apple
#1
Posted 28 June 2014 - 08:16
Cardul meu nu e de credit, e doar de debit, un MasterCard ePayment de la BRD și vreau să vă întreb, pe cei din România, in situații similare, mai trebuie să fac ceva? E de vorbit la bancă sau pur și simplu aștepți și te vei trezi cu banii? Eu m-am uitat în cont, încă n-au intrat (deși au trecut aproape 2 săptămîni), dar am o sumă la Sume blocate care ar putea conține acești bani. De obicei, sumele blocate însemnau că "sînt pe drum" banii.
Deci, deși știu că foarte probabil mai am de așteptat să se proceseze tranzacția, intreb pentru siguranță: mai trebuie făcut ceva sau doar aștept?
Iar banii aceia intră "normal" sau se vor putea folosi numai în iTunes ulterior, ca un card cadou?
Mulțumesc.
#2
Posted 28 June 2014 - 08:22
Via iPhone 5s
#3
Posted 28 June 2014 - 09:13
Mulțumesc. Cum spuneam, s-a mai întîmplat să apară sume blocate (în contul de Internet Banking am văzut), de exemplu dacă fac o tranzacție sîmbăta, apare ca sumă blocată și luni-marți apare în cont. Deci asta n-ar fi o ciudățenie. Am să sun, totuși, să întreb.Sună la Bancă și spune-le de suma blocată și de Apple. Băncule din România nu se prea pricep la astfel de de tranzacții! Mai scrie și la Apple pt. a te asigura, spune-le ce fel de card ai, și cere-le anumite să îți confirme metoda de tranzacție.
Via iPhone 5s
Iar în ce privește metoda de tranzacție a Apple, citez din mail-ul lor:
"In 10 business days, a credit of 7.18 EUR should be posted to the credit card that appears on the receipt for that purchase."
Acuma sper să nu apară probleme deoarece contul e în lei, din moment ce am mai cumpărat aplicații. E drept, n-am primit niciodată valută... Hmmm... BRD, ne auzim luni!
#4
Posted 28 June 2014 - 09:53
Nu trebuie să faci nimic, intră banii înapoi în card, am avut 2 asemenea experiențe, poate deja au și intrat. O experiență a fost tot cu Apple, am cumpărat de 2 ori același produs (din vina lor, mi-a dat o eroare la prima tranzacție, am repetat-o și, în final, a fost de două ori validă), a doua oară returnarea unui monitor defect luat de pe amazon.co.uk
Verifică intrările și ieșirile peste cîteva zile.
#5
Posted 28 June 2014 - 11:17
Am mai avut o asemenea experiență, de la care se împlinesc două săptămîni chiar azi. O să mai aștept un pic, dacă pînă weekend-ul viitor nu apare nimic în plus în cont, am să vorbesc la BRD.
Dar am postat aici în ideea de a afla dacă se presupune că trebuie să mai fac ceva obligatoriu, măcar să știu. Înțeleg că nu.
Și apropo, dacă o aplicație mi-a fost confirmată pentru returul banilor (apare și în contul meu de pe reportaproblem.apple.com ca Refunded, cea despre care vorbim) ar trebui să o șterg din dispozitiv ca să fie totul în regulă? Am observat că încă mai funcționează, dar nu mai îmi apare la Purchased. Deci dacă o șterg, nu o mai pot descărca, decît cumpărînd-o din nou. Dar condiționează cumva returul banilor faptul că eu încă mai am și folosesc aplicația?
#6
Posted 28 June 2014 - 15:44
Păi presupun că dacă ți=au dat banii înapoi șterg și aplicația, nu? Sau cum adicătelea?
#7
Posted 28 June 2014 - 17:28
Deci: mi-au răspuns prin e-mail că returul banilor a fost aprobat și că în aproximativ 10 zile lucrătoare îmi vor intra în cont. Doar ce au trecut cele 10 zile lucrătoare, banii nu pare că au intrat încă, iar aplicația cu pricina e încă în iPad-ul meu și merge folosită, deși în contul de App Store nu mai apare la Purchased iar la sumarul ultimelor cumpărături, în dreptul ei este "Refunded".
Ei știu că eu încă o am instalată? Oare așteaptă s-o șterg ca să încheie returul banilor?
#8
Posted 28 June 2014 - 18:39
Ei știu că eu încă o am instalată? Oare așteaptă s-o șterg ca să încheie returul banilor?
Nu cred că pot verifica asta, habar nu am, doar dacă-s de la CIA, dar mă pot înșela. Acuma, întreb și eu, dacă ești nemulțumit de aplicație de ce nu o ștergi?
Nu știu dacă AppStore dă feedback invers, respectiv ce ai tu instalat, asta este cert ilegal, ar însemna că ei se binoclează în calculatorul tău și verifică ce ai instalat.
#9
Posted 28 June 2014 - 18:42
Și eu mă gîndeam că nu pot verifica, am întrebat poate o fi o condiție, cine știe?
O să o șterg, desigur. Inițial, am păstrat-o de curiozitate, apoi au trecut zilele și am uitat de ea. Dar o să o șterg, normal. Nu încerc să fac "șmecherii", doar că e prima astfel de experiență și voiam să mă asigur că am înțeles și procedez corect.
Mulțumesc.
#10
Posted 28 June 2014 - 18:58
Procedura de retur durează, deoarece are altă procedură decît achiziția prin card, merge din cont în cont... În plus, firmele iau bani repede și returnează lent, face parte din șpilul jocului.
#11
Posted 30 June 2014 - 09:16
M-am lămurit. În caz că mai interesează pe cineva, povestesc aici.
Morala este că am primit banii, dar BRD Internet Banking afișează ciudat și am să explic cum.
Și-au schimbat platforma online de la brd-net.ro la mybrdnet.ro prin aprilie-mai, parcă și mi-au spus că or să renunțe treptat la anterioara, în favoarea celei mai noi. Dar cea mai nouă zici că e "beta", nu detaliază prea bine tranzacțiile. Sau nu știu eu să le citesc bine. Pe pagina mybrdnet.ro, nu apărea nicio intrare în ultima lună, doar o groază de ieșiri. Am intrat azi și pe pagina veche (pe care încă n-au închis-o, brd-net.ro) și acolo apar frumos, detaliate, intrările corespunzătoare, cu mențiunea "Tranz. refund.", sursa "iTunes", suma în euro și corespondentul în lei.
DECI: conform platformei vechi, banii au intrat la timp și corespund.
Cînd m-am uitat mai atent pe platforma nouă, în data de *** pe platforma veche aveam o intrare de *** lei, iar pe platforma nouă aveam o ieșire de - (minus) *** lei
#12
Posted 30 June 2014 - 14:41
Păi asta e bug de internet banking! mișto, dă-le la cap cu critica, halal...
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users